دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

عملکرد قهوه بر سلامت بدن

چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۰۱ ب.ظ

عملکرد قهوه بر سلامت بدن

 

 

 

 

قهوه انرژی را افزایش می دهد:

قهوه

 

افراد آن را می نوشند و کم تر احساس خستگی می کنند چون کافئین دارویی محرک است. وقتی قهوه مصرف می کنید، کافئین در جریان خون جذب می شود سپس به سمت مغز حرکت می کند که در آن، انتقال دهنده عصبی آدنوزین را مسدود می کند.

آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده است، اگر چه به انتقال انرژی کمک می کند اما به عنوان بخشی از سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. این به آن معنی است که برانگیختگی را سرکوب می کند و خواب را بهبود می دهد. معمولا، میزان آدنوزین در مغز هر ساعت وقتی بیدار می شوید افزایش می یابد و بیشتر و بیشتر خواب آلود می شوید و هنگامی که مسدود شود، انتقال دهنده های عصبی دیگری مثل نور اپی نفرین و دوپامین افزایش پیدا می کنند. این همان چیزی است که اثر محرک را ایجاد می کند. تعداد نورون ها نیز افزایش می یابد در نتیجه بیشتر بیدار می مانید.

 

بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که قهوه حافظه، حالت، سرعت واکنش، هوشیاری و عملکرد شناختی عمومی را بهبود می دهد بنابراین علاوه بر افزایش سطح انرژی، قهوه نیز شما را باهوش تر می سازد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی