دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

طرز تهیه قهوه یونانی

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۲۰ ب.ظ

طرز تهیه قهوه یونانی

 

 

 

 

نوشیدنی قهوه یونانی:

قهوه

قهوه یونانی چیست ؟


قهوه‌ای که درون ایبریک درست همانند تهیه قهوه ترک انجام می‌گیرد. با این تفاوت که قهوه یونانی در فنجان اسپرسو که کوچکتر از فنجان قهوه ترک است سرو می‌شود. یونانی‌ها برای افزودن مقادیر شکر به قهوه، نام‌های مختلفی را معین کرده‌اند. "Sketos, Varis, Elafris, Glykos, Variglykos"

 

برای تهیه قهوه یونانی شما به مقداری پودر قهوه آسیاب شده (ریزترین ساب، به شکل آرد) درست مثل قهوه ترک نیاز دارید. به همراه یک عدد ایبریک و مقداری شکر که آن هم به صورت اختیاری می‌توانید به قهوه بیافزایید!

 

طرز تهیه قهوه یونانی:

قهوه

برای تهیه قهوه یونانی شما به 70 تا 86 گرم آب به اعزای هر نفر نیاز دارید. همان طور که اشاره کردیم شات قهوه‌های یونانی کوچکتر از قهوه ترک است.

سه قاشق چایخوری شکر و همینطور سه قاشق چایخوری قهوه برای هر فنجان، در ایبریک بریزید. این نسبت قهوه و شکر غلیظ و قوی است که در زبان یونانی Variglykos نامیده می‌شود. ایبریک را روی شعله کم قرار دهید، قهوه و شعله را به حال خود رها نکنید. کم کم خواهید دید که قهوه مانند یک آتشفشان به سمت بالا می آید.

وقتی بالا آمدن و کف کردن قهوه شروع شد، آن را از شعله فاصله دهید و دوباره بعد از چند ثانیه به روی شعله نزدیک کنید. اگر قهوه‌تان روی شعله زمان بیشتری را بگذراند فوم روی آن داخل قهوه حل می‌شود.

 

آداب نوشیدن قهوه یونانی:

قهوه
با توجه به این که قهوه یونانی در شات‌های کوچک سرو می شود ممکن است در نگاه اول با اسپرسو اشتباه گرفته شود. نسل‌های قدیمی‌تر یونانی دوست دارند در حین نوشیدن قهوه با صدای بلند آواز بخوانند و معتقد اند که لذت نوشیدن قهوه را افزایش می‌دهد، اما امروزه به این موضوع علاقه چندانی نشان نمی‌دهند، و آن را دور از ادب می‌دانند. یونانی‌ها معمولا دوبار در روز یکی صبح و یکی بعد از خواب بعد ظهر، قهوه می‌نوشند.

 

نکات تهیه قهوه یونانی:
قهوه
معمولا به قهوه یونانی افزودنی‌هایی مانند هل اضافه نمی‌کنند.
فنجان قهوه یونانی به اندازه فنجان اسپرسو است.
برای تهیه قهوه یونانی، همان پودر قهوه ترک لازم است.
فراموش نکنید باید مقداری فضا در ایبریک برای بالا آمدن قهوه باقی بماند.
در حین جابجایی قهوه از میزی به میز دیگر خیلی آرام و آهسته این کار را انجام دهید. تکان خوردن قهوه باعث حل شدن کف روی قهوه می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی