دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

تهیه قهوه با وی60

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۸:۰۷ ب.ظ

تهیه قهوه با وی60

 

 

 

 

قهوه با وی60:

قهوه

هاریو وی 60 یک ابزار دم آوری قهوه، ظریف و ساده است ، مناسب برای کسانی که دوست دارند انواع خصوصیات دانه قهوه خود را استخراج کنند. این ابزار به شما امکان کنترل کامل بر روی عطر و طعم نهایی قهوه  را می دهد البته این موضوع به دان قهوه و ویژگی های هر دانه نیز مرتبط است.

 

موارد مورد نیاز برای تهیه قهوه با وی 60:

قهوه
وی 60
فیلتر مناسب برای وی 60
21 گرم قهوه آسیاب شده
آب جوش، 96 درجه
کنترل کردن زمان، فنجان یا ماگ، به همراه ترازو

 

طرز تهیه قهوه با وی60:

 

مثل همیشه باید ابتدا فیلتر کاغذی را برای جلوگیری از منتقل کردن طعم کاغذی به قهوه، کمی خیس کنید. بهتر است برای این کار وی 60، همراه با فیلتر آن را، بر روی فنجان یا ظرف تهیه قهوه خود بگذارید و سپس با مقداری آب جوش، هم فیلتر را خیس کنید و هم فنجان را گرم کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که برای جلوگیری از سر ریز شدن قهوه درون فنجان یا ظرف، بهتر است از ظرف شیشه ای استفاده کنید.

 

قبل از ریختن پودر قهوه داخل ابزار، اگر قصد دارید در تهیه قهوه از ترازو کمک بگیرید، پس آن را بر روی ترازو بگذارید، سپس  قهوه مورد نیاز ( 21 گرم تقریبا سه قاشق)، که باید اندازه درشت تر از نمک سفره آسیاب شده باشد را درون وی 60 بریزید. می توانید ترازو را در این مرحله صفر کنید.

حالا باید آب جوش را به قهوه اضافه کنید. در این مرحله ابتدا با ریختن آب، یکبار روی تمام قهوه را بپوشانید و سپس 15 ثانیه صبر کنید تا قهوه شکوفه کند(30 ثانیه آب بریزید و 15 ثانیه دست نگه دارید). قهوه شروع به بالا آمدن،کف کردن و حباب حباب شدن می کند. البته این ویژگی در قهوه های تازه تر بهتر قابل مشاهده است.

برای دم آوری و استخراج بهتر، آب را به آرامی هر 10 الی 15 ثانیه به صورت دورانی به قهوه بیافزایید. می بینید که تکه های قهوه روی آب معلق می شود، آب را روی آنها نیز بریزید. اگر ترازو دارید تا ترازو به 284 گرم نرسیده، از ریختن آب دست نکشید.

دم آوری با وی 60 در این روش، حدود سه دقیقه زمان نیاز دارد و در انتها شما حدود 284 گرم نوشیدنی خواهید داشت. پس از اتمام کار فیلتر را دور بریزید و از قهوه تان لذت ببرید.

نظرات  (۱)

 جالبه بدونید سرو قهوه در مراسم عزاداری یک سنته و به امروز و دیروز ختم نمیشه

برای یادگیری طرز تهیه قهوه مخصوص عزاداری و نحوه سرو آن دنبال کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی