دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

نوشیدنی دلچسب پیکولو لاته

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۴۱ ق.ظ

نوشیدنی دلچسب پیکولو لاته

 

 

 

نوشیدنی دلچسب پیکولو لاته:

قهوه

پیکولو لاته (Piccolo Latte)


پیکولو لاته یکی از قهوه هائیست که مدت زمان زیادی از اضافه شدن آن به منوی کافی شاپ ها نمی گذرد. این قهوه نیز از ترکیب ریسترتو، شیر و کف شیر به وجود می آید و می توان گفت همان کافه لاته است در اندازه ی کوچکتر. برای اولین بار پیکولو لاته در کافه های سیدنی به منو اضافه شد و به مرور به مکان های دیگر راه پیدا کرد.
گفته می شود با توجه به حجم کم این قهوه، در شروع از آن برای آزمودن روست قهوه و تست طعم آن در ترکیب با شیر استفاده می کردند که نهایتا به منوی کافه ها راه پیدا می کند. به زبان ساده می توان گفت پیکولو لاته همان کافه لاته است که در فنجان اسپرسو سرو می شود.

 

طرز تهیه پیکولو لاته:

قهوه


تهیه پیکولو لاته مشابه کافه لاته می باشد و تنها تفاوت در حجم آن می باشد. بنابراین اگر طرز تهیه کافه لاته را می دانید، در تهیه پیکولو لاته به مشکل نخواهید خورد. تهیه این قهوه را می توان به 3 مرحله تقسیم کرد

 

مرحله اول : تهیه ریسترتو:

قهوه


در اولین مرحله می بایست یک شات ریسترتو تهیه کنیم. همانطور که می دانید ریسترتو شبیه به اسپرسو می باشد با این تفاوت که تقریبا از نصف میزان آبی که برای اسپرسو استفاده می شود برای تهیه آن استفاده می کنند. بنابراین حجمی حدود 15 تا 20 میلی لیتر خواهد داشت. در مطلب طرز تهیه ریسترتو نیز می توانید طرز تهیه آن را مطالعه کنید.

 

مرحله دوم : تهیه شیر کف دار:
قهوه

پس از تهیه ریسترتو، نوبت به تهیه شیر بخار دیده و یا کف دار می رسد. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسوساز و یا درصورت نداشتن اسپرسوساز تنها با استفاده از یک بطری این کار را انجام داد. از شیر بخار دیده در تهیه انواع مختلفی از قهوه به کار برده می شود، بنابراین در مطلبی مجزا به طور کامل به آن پرداخته ایم و روش های متفاوت آن را آموزش داده ایم. درصورت نیاز می توانید از از مطلب گفته شده برای تهیه شیر بخار دیده استفاده کنید.


در انتها مقداری شیر خواهیم داشت که به دو لایه تفکیک شده است. لایه زیرین که شیر قوام گرفته و یا فوم گرفته شده است. و لایه بالایی که کف شیر می باشد.

 

مرحله سوم : اضافه کردن شیر به ریسترتو:
قهوه

همانطور که گفته شد، پیکولو لاته در فنجان اسپرسو سرو می شود. بنابراین میتوان ریسترتو را در فنجان اسپرسو تهیه کرد و به آن شیر بخار داده شده به همراه مقدار کمی فوم شیر اضافه کرد.

قهوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی