دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

بهترین کیفیت قهوه با طعمی متفاوت-دانستنی های قهوه-تاریخچه قهوه

انواع دانه قهوه

شنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۰۴ ق.ظ

انواع دانه قهوه

 

 

انواع دانه قهوه

 

 

معرفی انواع دانه قهوه 

 

 

اگر نمی دانید باید بگویم که دانه های قهوه انواع مختلفی دارد که دارای طعم و مزه ی متفاوتی نیز هستند و هر کس با توجه به سلیقه خودش می تواند یکی از این قهوه ها رو انتخاب کند و از نوشیدنش لذت ببرد. در ادامه چند نوع مختلف دانه ی قهوه را برای شما آورده ایم و مشخصاتش رو براتون توضیح می دهیم. .

امروزه با ورود موج سوم قهوه به بازار و صنعت جدید قهوه نوع دانه های قهوه اهمیت بیشتری پیدا کرده و هر کمپانی با توجه به اصول خاص خود از آن ها به طور درصدی در محصولات خود استفاده می کنند. دانه های قهوه فقط عربیکا یا روبوستا نیستند ، انواع دیگری نیز دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

 

 

 

آشنایی با انواع مختلف دانه قهوه

 


انواع مختلفی دانه قهوه در جهان وجود دارد ولی اکثر دانه های تولید و استفاده شده را می توان به دو گروه اصلی عربیکا ( Arabica ) و روبوستا ( Robusta ) تقسیم بندی کرد. اما دو نوع کمتر رایج دیگر نیز هستند به نام ها لیبریکا ( Liberica ) و اکسلسا ( Excelsa ) ، لبیریکا که به ندرت یافت می شود ، به طور انحصاری در کشور فیلیپین کشت و تولید می شود. . اکسلسا نیز از جنس دانه ی لیبریکا می باشد حدود 7 درصد مصرف جهان را به خودش اختصاص می دهد.

 

انواع اصلی دانه های قهوه

عربیکا ( Arabica )
روبوستا ( Robusta )
لیبریکا ( Liberica ) و اکسلسا ( Excelsa )

 


دانه قهوه عربیکا

 

دانه قهوه عربیکا

 

دانه قهوه عربیکا اکثر قهوه های تولید شده و در حال فروش جهان را به خود اختصاص می دهد و حدود 60 درصد نوشیدنی های مبتنی بر قهوه ی جهان را نیز به خود اختصاص می دهد و نسبت به دیگر دان های قهوه از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و بیشتر در آمریکای لاتین کشت می شود.

 

 

دانه قهوه روبوستا

 

دانه قهوه روبوستا

 

دانه قهوه روبوستا نیز دارای دانه ی قوی تر و تلخ تر می باشد و بیشتر برای اسپرسو استفاده می شود ، کسانی که قهوه ی تلخ ، قوی تر و تلخ را ترجیح می دهند بسیار مناسب است ، همچنین دارای کافئین دوبرابر نسبت به قهوه ی عربیکا می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی